luni, 18 mai 2009

Schimb de frantuzisme

Provocata de o fina degustatoare de frantuzisme, m-am decis, in francofilia-mi exacerbata (doar atunci cand vine vorba de muzici si de filme!!), sa fac o mica paranteza la visul meu de Portugalia si sa ating si acest subiect cat se poate de generos.

Voi incepe cu o melodie pe care as asculta-o la nesfarsit. Nu stiam nimic despre Les Têtes Raides pana la Ginette. Au fost suficiente cateva acorduri pentru a-mi dori sa ascult mai mult...si mai mult. Am descoperit ca versurile lor sunt poezie pura. Am descoperit ca solistul trupei, Christian Olivier, este un personaj interesant si complex, care da o noua viata cantecelor lui Georges Brassens, Jacques Brel sau Renaud, dar si scrierilor lui Boris Vian sau Robert Desnos. Si am mai descoperit, destul de tarziu, ca si numele lui Yann Tiersen este legat de Ginette.

''Allez Ginette !Ouais Ginette, allez!'' Nu va vine sa va invartiti cu ochii inchisi, precum copii nazdravani, desprinsi dintr-un joc frumos? Inca nu va invartiti?! Ascultati-o inca o data...si inca o data...

''Et là y'a Ginette
Qui continue à tourner
Sur cet air de férailles
Et de verres cassés
Ginette !
Allez Ginette !''






No, ca am ametit!!! :))

9 comentarii:

  1. uhhh! aproape la fel de invartitor ca valse à mille temps al lui brel!

    RăspundețiȘtergere
  2. hi hi, merci! vai ce bine ca ne-am gasit, nimeni nu gusta frantuzismele mele, sufeream cumplit! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. @ coryamor
    sa-nteleg ca ai ametit si ca ti-a placut?? :))

    @ vaca verde
    de acum inainte, o sa ne gustam reciproc frantuzismele :)) deja ma gandesc la urmatoarea postare, ca a inceput sa-mi placa sa-mi dezvalui si latura aceasta ;))
    cum era vorba aceea din film: ''(green cow), i think this is the beginning of a beautiful friendship'' hahaha

    RăspundețiȘtergere
  4. pot sa vin si eu? da' nu cred ca stau mult :) frantuzismele numai cu lingura mica merg, in cantitati mai mari ma ineaca!

    RăspundețiȘtergere
  5. vino,vino, cum sa nu?! :) nu strica niscaiva culori si amoruri in plus ;))
    si stai cat iti pofteste tiroida, ca nu-ti vara nimeni ditamai linguroiul pe gat :))
    ma gandeam...o data pe saptamana merg??sa zicem lunea, imediat dupa duminica ta muzicala :))

    RăspundețiȘtergere
  6. hmmmm daaaa, o data e ok :)
    si m-am exprimat gresit: nu ma inec cu linguroiul de frantuzisme, ci dau pe dinafara si imi ies inapoi, dar nu pe nas, ci pe operatie haha (din gat hahaha)
    asta era gluma mea principala dupa ce am expulzat tiroida: la masa, ma prefaceam ca mi-a scapat nitica mancare afara din taietura. glume de ingrozit soacra :)

    RăspundețiȘtergere
  7. haha, sarmana :))

    parca trebuia sa-i lasi placerea de a juca rolul tortionarei :))

    RăspundețiȘtergere
  8. ti-am promis, si azi m-am tinut de cuvant: ti-am pus pe blog la mine un praf de visare din Malta!

    RăspundețiȘtergere
  9. ahhh, acum apar :))

    si nici nu iti dai seama cat de binevenita e briza asta de aer proaspat!!! :))

    RăspundețiȘtergere