marți, 14 iulie 2009

Rezumat la visul de Portugalia (VII)



In seara aceasta, va deschid portile unui palat dintr-o alta lume: Palácio da Pena. Dupa ore bune petrecute in parcul Monserrate (la care ati tras putin cu ochiul in episodul IV) si dupa moartea subita a aparatului foto la momentul oportun (incursiunea in palatul Monserrate, un loc nespus de frumos si linistitor, pe care l-am luat cu mine doar in suflet), ne-am aruncat in primul autobuzo-trenulet cu destinatia Palácio da Pena, sperand ca usile palatului sa mai fie inca deschise. Desi au trecut luni bune de atunci, mi-au ramas atat de vii in minte masinaria aceea zgaltaitoare, groaza care ma incerca de fiecare data cand 'trenuletul' cel verzuliu se apropia infiorator de mult de buza vreunei prapastii, bolovanii ce stateau parca sa se rostogoleasca peste noi, curbele neprietenoase, desisurile intunecate si, peste toate, emotia descoperirii unui loc nestiut.

Intr-un final, am ajuns acolo, sus, unde priveam cu jind de fiecare data cand ne apropiam de Sintra. Locul acela intangibil care refuzase sa mi se dezvaluie de atata timp. Pata aceea de culoare care imi atragea atentia de fiecare data cand ne apropiam de Serra de Sintra (sau Monte da Lua, cum poate ii spun visatorii...sau poate doar batranii care ii cunosc legendele). Muntele lunii...cel care pentru mine va ramane muntele celui mai frumos asfintit vazut vreodata...

Asa mi s-a dezvaluit Palácio da Pena pentru prima oara - neobisnuit, enigmatic si, pe alocuri, infricosator:






Si, in unele momente, de-a dreptul ireal, prelungindu-se cumva intr-o alta dimensiune...






Un crocodil uitat probabil intre zidurile palatului...sau poate ca este chiar pretul platit de vreun mester portughez (sa-i spunem Zé, pentru a evita orice confuzie) spre a-si vedea opera desavarsita...



In fiecare colt, creaturi hidoase incearca parca sa se smulga dintre ziduri, pentru a prinde ultimul trenulet zgaltaitor spre iesirea din palat:





O alta creatura sinistra pare ca poarta pe umeri povara intregului palat, efortul neasemuit de mare facandu-l sa para si mai infricosator:





Oamenii potriviti la momentul potrivit m-au urmarit probabil din Cabo da Roca pana aici, pentru a-mi mai strica o idee frumoasa (sunt mici si rosii...si daca voi nu-i vedeti, eu ii vad!):



Insa nu au putut sa-mi strice chiar toate fotografiile...oricat de mult si-au dat silinta sa apara peste tot (si credeti-ma ca au fost valuri si valuri de turisti; de-a dreptul frustrant, gandindu-ma ca in palatul Monserrate nu era mai nimeni...), tot am prins cateva momente prielnice:






Am parasit acest loc cu parere de rau ca nu ne-a mai ajuns timpul pentru a explora parcul Pena si visand sa revenim cat de curand, in timp ce trenuletul verzuliu ne zgaltaia vesel pe drumul de intoarcere...



11 comentarii:

  1. probabil ca pentru a te putea bucura de asemenea frumusete, trebuie sa ai parte intai de niste cheap thrills :).

    RăspundețiȘtergere
  2. Ador Sintra!!! O vizitam ori de cate ori aveam ocazia si, de fiecare data, mi se parea ca descopar ceva nou.. Are un farmec deosebit, te vrajeste si te face sa revii o data si inca o data si inca o data... si nu te saturi niciodata de ea. Imi pare bine ca am revenit prin intermediul fotografiilor tale prin care am descoperit noi detalii ale minunatului Palácio da Pena.
    Mi-am facut si azi mica vizita in Portugalia, datorita tie. :) Unde ne mai porti in urmatorul episod?
    Beijinhos,
    Adriana

    RăspundețiȘtergere
  3. @ Zazuza

    nu au fost chiar cheap fiorii aia, ca am dat o caruta de bani ca sa ne cataram in trenuletul topaitor :))

    daca nu am fi fost pe ultima suta de metri inainte de inchidere, nu as fi acceptat in veci sa ma urc in el (cu toate protestele jumatatii mele :))

    @ Lady Io

    sper sa ti le gasesti pana la episodul viitor ( am pregatit ceva special ;))

    oricum, Sintra era pe lista, stii ca ti-am tot spus ca vom merge acolo...cat mai curand, sper!! :))

    RăspundețiȘtergere
  4. @ soleluna

    iata ca mai avem ceva in comun:)) eu am inceput sa iubesc Sintra mai mult decat Lisabona si, asa cum spui si tu, nu ma mai satur sa-i descopar fiecare coltisor ascuns...prajiturile Nataliei, padurile racoroase, Peninha, plajele salbatice, parcurile si palatele din alta lume, drumurile ascunse, aerul acela atat de proaspat, linistea deplina, locurile nestiute de turisti...atatea lucruri dragi ma cheama acolo neincetat...

    sa stii ca vom ramane tot in Sintra pentru urmatorul episod, nu trebuie sa rupem vraja :))

    Beijinhos,

    Sonho de Si..Lisboa :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Off topic: Multumesc pentru ca m-ai trecut in bogroll.:)
    On topic: Sintra este foarte frumoasa. De fapt Portugalia este frumoasa. :)
    Multumesc inca o data si o zi foarte buna:)

    RăspundețiȘtergere
  6. @ Belle de Jour
    raspuns off topic: cu mare placere :)) sunt cu ochii si urechile pe tine, sa stii! ;)
    raspuns on topic: sunt de acord cu tine! Portugalia este extraordinar de frumoasa si o iubesc pana la ultimul firisor de nisip :)

    o duminica frumoasa! si scuze ca raspund atat de tarziu!!nu am mai trecut de foarte mult timp pe-aici...

    RăspundețiȘtergere
  7. :)
    nu e o problema ca nu ai trecut. si multumesc ca ai acceptat premiul :)
    marti sunt si eu la sintra pentru o zi -asa ca multumesc pentru postul de fata.
    Am sa trec pe la tine pe blog in vizita dupa ce ma intorc de la locurile tale unde am sa fiu in mod real
    O saptamana buna si muultumesc din nou
    :)

    RăspundețiȘtergere
  8. @ Belle de Jour
    :))
    cum sa nu accept un premiu atat de dragalas?!

    locurile mele...ce frumos suna...si cat de mult imi lipsesc...din pacate, in momentul de fata sunt locurile mele doar in vise...si in amintiri...
    iti doresc sa te bucuri de fiecare clipa in portugalia!deja te invidiez putin pentru ziua de marti :) ma gandisem mai devreme sa revin cu episodul VIII din rezumatul de portugalia...asa ca sa fii pregatita pentru inca un coltisor superb din sintra :))

    o saptamana buna si tie!si iti multumesc si eu!! :)

    RăspundețiȘtergere
  9. da
    maine sunt la lisboa pe langa parcul gulbenkian
    dar marti merg la sintra
    deci am o perioada lusitana-pe goana, in viteza dar...exista asta si pentru ca...imi place tare mult tara aceea
    :)
    pentru ca tu povestesti asa frumos poate continui povestea ...
    promit ca o citesc
    o saptamana buna
    si multumesc

    RăspundețiȘtergere
  10. @ Belle de Jour
    ahhh, lisboa :))
    nu am revazut-o suficient in septembrie...pe fuga, doua nopti la rand, pret de un concert si o intalnire cu prietenii...

    am inceput sa umblu in borcanase si cutiute pentru poveste, sa stii :))

    RăspundețiȘtergere