joi, 23 aprilie 2009

Nêsperas - o descoperire dulce-acrisoara




Poate va intrebati ce mananca micutul protagonist din filmuletul de mai sus...si cu atata nesat, evident! Haideti sa va spun (desi poate v-ati dat seama, dupa titlul postarii): nêspera, un fruct de vis! Si o spun cu mana pe inima, parole d'honneur!
L-am descoperit in gradina fermecata din Ericeira, acolo unde, printre tufe de trandafiri, cactusi uriasi, palmieri, lamai si chiar si nuci, se ascunde pomul datator de nêsperas...si, precum micutul animal, nu ma mai puteam opri din mancat!
A fost dragoste la prima inghititura...insa o dragoste din aceea nebuna, care te ia pe sus din prima clipa, te zgaltaie bine, tinandu-te o buna bucata de timp suspendat printre norisori rozalii, pentru a te scutura bine din nou...
Nu m-am dat niciodata in vant dupa fructele dulci, lesinacioase...in schimb, visinele, corcodusele parguite, prunele si piersicile aproape necoapte, murele si ele un pic rosiatice, afinele de pe Ciucas, orice soi de citrice si zmeura rozalie din gradina bunicii vor ramane intotdeauna prilej de mari bucurii gustative...
Nêspera ramane insa, in memoria papilelor mele gustative, drept cea mai mare bucurie si cea mai frumoasa descoperire dulce-acrisoara...As vrea sa ii pot descrie cumva gustul, insa nu stiu de unde sa incep: nespra este para, piersica, gutuie, caisa, corcodusa, cate un pic din toate, insa atat de diferita de orice fruct savurat pana acum...dulce atat cat sa imbie, acrisoara atat cat sa te tina departe, salbatica si calda totodata, nêspera ascunde in miezul ei ispititor intreaga Portugalie...

6 comentarii:

  1. Aduci cu tine si il plantam in gradina cu rujincane ;-)

    RăspundețiȘtergere
  2. nu stiu de va rezista intre munti :-)

    mai bine iau o mladita din tufele de rujincane si o duc in gradina din ericeira :-) ca am vazut tufe de mure si zmeura salbatica peste tot ;-))

    RăspundețiȘtergere
  3. wow, un adevarat tratat despre "nêsperas"! precizez si ca, decojite cu miile, pateaza unghiile, si ca mancate cu tonele, (mie imi) altereaza stomacul. problema e ca e greu sa te opresti. eu obisnuiesc sa atac direct pomul, ma instalez sub el si da-i, si lupta, si da-i... :)

    RăspundețiȘtergere
  4. haha, e doar un mic tratat, scris cu nêsperas sub nas, in oeiras...

    ma bucur ca, in afara de coelho si de mine, mai e cineva care nu se poate opri din mancat :-) cu toate riscurile pe care acest ospat le implica...

    RăspundețiȘtergere
  5. Wooow! Cred ca e super bun, in special daca si eu ma incadrez in categoria celor care prefera fructele semi-coapte si zmeura in faza portocalie (pe cea coapta chiar nu pot sa o mananc). Pot sa presupun ca nu iti place aroma de "fructe de padure"? :D

    RăspundețiȘtergere
  6. Vreau si eu sa incerc! ^_^ De cand am mancat fructe mov turbat, din China, nu mai am frica de nimic :D Sunt aproape sigura ca mi-ar placea si eu fiind mare amatoare de fructe acrisoare ^_^

    RăspundețiȘtergere